Årets første snø

Klokka har så vidt passert halv 9. To gutter står i sofaen og ser med store øyne ut av vinduet i barnehagen. De klapper i hendene og jubler, Det har kommet snø! Så aker de seg ned på gulvet og løper bort til barnehagelæreren og spør "Kain vi få gå ut?"

Den første snøen er kommet og det er stor stas for de minste. Men vi må være raske hvis vi skal få noe glede av den for den forsvinner fort.

De skraper sammen så mye de får til og lager snøkaker. De løper til skråningen bak barnehagen for å ake.. etter første turen er det mer gress enn snø men det gjør ingenting, de aker og koser seg lenge.

Kan vi lage snømann" spør et barn forventningsfullt. Den voksne svarer at det er litt lite snø til å få til en stor en, men når vi skraper sammen det som ligger på bordet får vi til to små. Barna stiller seg rundt bodet og ser beundrende på de to små.. for en lykke, aller helst skulle de hatt en hver.